Thursday, May 19, 2011

khas untuk adik-adik india ...

aku gembira.gembira dapat jumpa adik-adik ni.masih ada yang nakkan islam.

aku menjadi pelik.kenapa mereka nakkan islam.mungkin inilah perasaan thufail bin amru yang tak pernah putus mencari islam tu.tapi,pada masa sama aku bersyukur.alhamdulillah,mereka tak seperti aku yang dulu.

ya,aku harap mereka lihat usrah online tu bukan setakat usrah online.tapi,lebih dari tu.walaupun usrah online weekend je , dengan speaker yang kadang-kadang suara pun tak clear sangat ,duduk bersila dalam bilik yang kecil beramai-ramai (ye ke bilik kecil..hehe) , aku harap mereka dapat lihat dunia ni.lihat manusia-manusia sekarang.apa yang dah jadi pada muslim sekarang.

di mana pembuat maksiat merasa bangga dengan apa yang dia buat.bilamana penegur maksiat pulak yang merasa serba salah untuk menegur.bilamana apa yang Allah haramkan itulah yang menjadi kebanggaan.dan bilamana kita yang cuba tunjukkan islam ni menjadi 1 kepelikan.pelik memang pelik.

harap korang dapat sesuatu darinya..bukan sekadar ilmu..insyaAllah.


alfaruq,
zilal yang masih sepi , 2.43 pm , kota jakarta..



No comments:

Post a Comment